.

woensdag 28 augustus 2013

Robert Long - Afscheid


.Jij zit tegenover mij en kijkt mij aan
En vertelt me dat de vlam is uitgegaanOmdat ik niet deed wat jij wel van me wouNiet de dingen zei die jij graag horen zou
 
Je verwijt me dat ik jou nooit echt begreepOmdat ik niet met jou favorieten dweepIk weet dat je mooi en welgeschapen bentMaar de buitenkant daar raak je aan gewend
 
Nu heb jij de glans nog van de jeugdEn je vind dat ik dat zien moet als een deugdMaar na de lente raakt een boom z'n bloesem kwijtEn een mens z'n schoonheid na verloop van tijd
 
Ik heb je zonder dat je 't wist geobserveerdEn na weken heb ik langzaamaan geleerdDat je ondanks dat je zoveel mensen kentNet als ik soms toch ontzettend eenzaam bent
 
Luister even naar wat ik je zeggen wouVoordat ik het straks dan toch weer voor me houIk weet niet of het er voor jou nog wel toe doetMisschien kennen wij elkaar wel niet zo goed
 
Dat je weggaat is je recht, maar wees niet kwaadWeet dat jij een grote leegte achterlaat't Doet me meer als ik je zeggen kan verdrietIk zal je missen, ook al denk jij dan van niet
 
Als je tijd hebt, sta nog even bij me stilOmdat ik een soort van foto maken wilDie geetst wordt door een scherp gepunte stiftEn jou beeld voor altijd in mijn hersens grift
 
Zodat later als ik oud zal zijn en traagMaar het leven beter door heb dan vandaagIk m'n ogen sluit en oproep uit mijn geestJouw portret, zoals je vroeger bent geweest
 
Nou vaarwel m'n lief, 't ga je verder goedIk weet zelf nog niet hoe ik nu verder moetKom weer terug wanneer je honger hebt of pijnDe stad is groot genoeg om eenzaam in te zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zelf video's op Youtube zoeken